Villkor och föreskrifter


KÖPVILLKOR

Det är viktigt att du tar del av de aktuella villkoren innan du gör en beställning. Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Fotograf SaraMaria när du handlar på min webbshop över internet:

Sammanfattning av köpvillkor

  • Betalning sker med faktura via FrilansFinans
  • Du måste vara 18 år för att handla hos mig, alternativt ha målsmans tillstånd tillgängligt innan köpet.
  • Beställningar är bindande, och alla bedrägeriförsök eller falska beställningar polisanmäls.
  • fotografsaramaria.se levererar jag endast inom Sverige.
  • Leverans sker med Postnord enligt deras prislistor och villkor, Se mer information nedan.
  • Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter du hämtat ut ditt paket. Vid retur står du själv för fraktkostnaden. 
  • Ångerrätten gäller EJ vid köp av personligt tillverkade varor.
  • Vid reklamation av skadade varor ersätter jag dig antingen genom ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Vid reklamation står jag för alla fraktkostnader.
  • Jag följer konsumentköplagen och lämnar minst 6 månaders garanti på alla produkter.
  • Jag reserverar mig för slutförsäljning och eventuella skrivfel, samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.
  • Vid köp godkänner du min integritetspolicy gällande lagring och hantering av personuppgifter.

Fullständiga köpvillkor

Betalning

Betalning sker med faktura via FrilansFinans och då gäller deras villkor för betalning. Mer om FrilansFinans kan du läsa här www.frilansfinans.se

Fakturan kan skickas med post, e-post via sms eller som e-faktura. Detta uppger du när du gör din beställning.

Priser

Priset som anges på FotografSaraMarias webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. Jag reserverar mig för eventuella skrivfel.


Åldersgräns

Hos FotografSaraMaria måste du vara 18 år för att få handla. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet.

Beställningar

Beställningar är bindande. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att FotografSaraMaria lider ekonomisk eller skada polisanmäles.

Kvitto/Orderbekräftelse

Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila mig så skickar jag om bekräftelsen.


Leverans

  • Leverans 

Jag skickar alla leveranser med Postnord enligt deras priser och villkor, se länken: Porto. Har du andra önskemål angående leverans kan detta diskuteras men det är alltid du som står för frakt och eventuella omkostnader.

  • Outlösta försändelser

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om FotografSaraMaria av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till mig förbehåller jag mig rätten att debitera en avgift på 250 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka mina administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

  • Transportskadad leverans

När du tar emot varan kan den ha skadats i transporten. Anmäl i så fall skadan direkt till distributören, enklast där du hämtade paketet. Syns skadan utvändigt kan du reklamera redan när du tar emot försändelsen.



Öppetköp/Ångerrätt

Hos mig på fotografsaramaria.se kan du returera en produkt inom 30 dagar från att du har hämtat ut ditt paket. Du kan skicka din retur med Postnord eller Schenker. Du ska föranmäla att du ska returnera dina varor via mail info@fotografsaramaria.se Du kommer då att få ett mail tillbaka med instruktioner. Kom ihåg att emballera din försändelse väl för att undvika fraktskador. Så snart jag mottagit dina returnerade varor återbetalar jag, inom 14 dagar, tillbaka dina pengar till det konto du angivit.

Om produkterna inte är i nyskick har jag rätt att göra ett prisavdrag för ev värdeminskning.

Ångerrätt gäller ej om produkten har blivit speciellt anpassad just till dig som kund.

Reklamationer/Garantier

Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till mig, därefter ersätter jag dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Du som kund har inte heller några kostnader för frakt i samband med detta utan jag betalar självklart dina fraktkostnader. Vid reklamation kontakta mig via mail info@fotografsaramaria.se och ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper jag dig att skicka tillbaka produkten på bästa sätt.

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar jag att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Jag följer alltid deras rekommendationer.

  • Tvist

Om tvist ej kan lösas i samförstånd med mig har du som kund alltid möjlighet att vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som du hittar mer information om på www.arn.se. 

  • Garantier

FotografSaraMaria följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar minst 6 månaders garanti på alla produkter.

Denna garanti gäller inte vid:
-Olyckshändelse efter det att du har fått varan
-Vanvård
-Onormal användning av varan
-Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.
Enligt konsumentköplagen kan du även alltid reklamera tillverkningsfel på en vara upp till tre år efter köpet.

  • Färgåtergivning på datorskärm

Jag har gjort allt jag kan för att återge färger och bilder korrekt på min sida, men jag kan ej garantera att mina varor kommer att ha exakt den färg du uppfattar på din bildskärm eftersom färgnyanser kan skilja sig åt på olika datorskärmar och jag kan inte ansvara för din dators färgåtergivning.

Lagring av personuppgifter

Vid köp godkänner du vår integritetspolicy vad gäller lagring av personuppgifter, hantering av dessa av tredje part m.m. Läs vår integritetspolicy här.